NRGkick registratie
Bedankt voor het kiezen van de NRGkick in combinatie met het Mobiflow-platform! Deze handleiding helpt je bij het configureren van je NRGkick Smart Cable. De configuratie moet worden uitgevoerd voordat de kabel wordt geregistreerd op het Mobiflow-platform. Volg de onderstaande stappen.
Als je problemen ondervindt bij de installatie van je NRGkick Smart Cable, neem dan contact met ons op
via +32 9 296 45 45 of info@mobiflow.be en we helpen je graag verder. Bekijk zeker onze instructievideo’s die een extra hulp zijn.
Wat is inbegrepen in de NRGkick draagtas?
Je ontving de NRGkick Smart Cable met een Mobiflow-laadpas in de tas. De tas bevat:
- NRGkick Smart Cable
- Schukostekker voor een standaard stopcontact (max. 3 kW)
- Rode industriële stekker (max. 22 kW, afhankelijk van het vermogen van je elektriciteitsnetwerk thuis)
- Handleiding
- Mobiflow-laadpas (in sommige gevallen ontvang je de laadpas rechtstreeks van je werkgever)
Stap 1: Activeer de kabel
Steek de kabel in een standaard 220V stopcontact met de schuko-adapter.
Een geluidssignaal geeft aan dat de kabel opstart.
Stap 3: Verbind de NRGkick-kabel met Mobiflow
- Open de NRGkick-app en ga naar het tabblad ‘Extended’.
- Selecteer ‘Charging Network’
Let op: Om ‘Charging Network’ te kunnen selecteren moet je eerst een NRGkick cloud account aanmaken en koppelen aan de kabel.. Na het aanmaken van je NRGkick Cloud account kun je het tabblad ‘Charging Network’ openen.
Stap 4: Het laadnetwerk instellen
- Selecteer ‘Voorgedefinieerd’ en ‘Mobiflow’ als provider.
- Scan de QR-code op je Mobiflow-laadpas en klik op het QR-code icoon. Er wordt automatisch een code ingevoerd in het veld ‘User Tag Identifier’.
- Schakel ‘Configuratie actief’ in door de tuimelknop naar rechts te schuiven.
- Klik op ‘Opslaan’ om de configuratie te activeren.
Stap 5: Controleer de verbinding
Op het tabblad Extended zou je na een paar minuten ‘Oplaadnetwerk verbonden’ met een blauw vinkje moeten zien.
Handige tips bij het gebruik van de NRGkick Smart Cable:
1. Wanneer je een laadsessie beëindigt, is het heel belangrijk om eerst de kabel aan de kant van de auto los te koppelen en vervolgens minstens 1 minuut te wachten voordat je de stekker uit het stopcontact haalt. Op die manier zorg je ervoor dat alle gegevens correct naar het Mobiflow-platform worden verzonden. Anders kunnen transacties onregelmatigheden vertonen of niet worden geregistreerd.
2. Als je je kabel loskoppelt, verschijnt deze als ‘Losgekoppeld’ op het Mobiflow-platform. Dat komt omdat je kabel stroom nodig heeft om verbinding te maken met ons platform.. Nadat je de stekker weer in het stopcontact hebt gestoken, kan het een paar minuten duren voordat de kabel weer op het platform verschijnt.
Activatie van split billing
Nu je NRGkick Smart Cable de juiste instellingen heeft, kan je je account activeren op het Mobiflow-platform met de split billing functionaliteit.
U ontvangt een e-mailuitnodiging van info@mobiflow.be om de split billing optie te activeren. In deze e-mail staat een code en een link om de functie te activeren. De link brengt je rechtstreeks naar de juiste plaats, maar als je al bent aangemeld bij het Mobiflow-platform, kan je de split billing code ook invoeren op het platform onder het tabblad Split billing bij de apparaatinstellingen.
Belangrijke opmerking: om je split billing account te activeren, wordt je gevraagd om het serienummer/de laadbox-ID van je laadstation in te voeren. Dit nummer staat op de achterkant van de hardware en begint met de letter T.
De e-mail ziet er als volgt uit:
Als je vragen hebt of als er iets onduidelijk is, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Happy charging!
+32 9 296 45 45