Een laadpaal installeren en operationeel maken: wie doet wat?
Bij Mobiflow streven we naar een naadloze overgang naar elektrisch rijden door hoogwaardige beheersoftware voor laadpalen aan te bieden. We begrijpen dat het succesvol operationeel maken van een laadpaal niet alleen afhangt van geavanceerde technologie, maar ook van een duidelijke verdeling van verantwoordelijkheden. Daarom hebben we deze pagina gecreëerd om zowel de installateur als eindklant een transparant overzicht te geven van wie voor welke aspecten verantwoordelijk is: Mobiflow als Charge Point Operator (CPO en eMSP) versus de installateur of het installatiebedrijf.
Onze samenwerking met bekwame hardware-installateurs zorgt ervoor dat de eindklant een volledig eindproduct van hardware en software ontvangt, zonder enige verwarring over wie wat doet. Hieronder vind je een gedetailleerde opsplitsing van de taken van zowel Mobiflow als de installateur, zodat de eindklant alsook de installateur precies weten wat ze kunnen verwachten bij het operationeel maken en onderhouden van een laadpaal.
Dankzij deze heldere verdeling van verantwoordelijkheden streven we ernaar om de ervaring van de eindklant en de installateur met elektrisch laden moeiteloos en probleemloos te laten verlopen.
Mobiflow versus installateur
Onderstaande lijst van taken of verantwoordelijkheden geeft een duidelijk beeld van wie verantwoordelijk is voor welk aspect van het proces om een laadpaal operationeel te maken. Het samenwerken en helder definiëren van deze taken is essentieel voor een efficiënte en probleemloze werking van het laadpaalnetwerk en zorgt er ook voor dat de eindklant en de installateur weten bij wie ze terechtkunnen bij vragen of problemen.
Verantwoordelijkheden Mobiflow
Mobiflow-platform set-up voor eindklant en ondersteuning bij gebruik
Mobiflow-platform set-up voor installateur en ondersteuning bij gebruik
Levering, activatie en configuratie Mobiflow-laadpas
Laadpaalbeheer en -monitoring
Facturatie en betalingsverwerking
Onderhoud en uitbreiding van het roamingnetwerk, incl. publicatie van laadpunten in de Mobiflow-app
Voor vragen aangaande bovenstaande onderwerpen kan je terecht bij onze Support helpdesk via info@mobiflow.be of op het nummer 09/296.45.45.