Onze laadpas bij de hand

MEER WETEN

Onze laadpas

Met de laadpas van Mobiflow op zak heb je toegang tot één van de grootste netwerken van laadpunten in Europa met meer dan 390.000 publieke laadpunten. In België kan je met de Mobiflow-laadpas bij maar liefst 95% van de meer dan 40.000 publieke laadpunten laden. Wacht niet langer en bestel jouw laadpas. Happy charging!

Mobiflow app

Onze app

Dankzij onze app krijg je een overzicht van alle beschikbare laadpunten, een overzicht van je laadsessies, heb je de mogelijkheid om dit overzicht als bestand te downloaden, kan je een overzicht van de transacties op jouw account downloaden, beheer je je krediet snel en eenvoudig, beheer je de gebruikers binnen je account enz. Download nu onze app!

Charging roaming

Roaming

Om een sterke EV business uit te bouwen, is het van cruciaal belang om verbonden te zijn met een brede waaier van partners. Mobiflow bouwt partnerships op met een toonaangevend Europees netwerk om dat mogelijk te maken. Een roamingnetwerk is echter nooit echt af. Nieuwe spelers en veranderende relaties zorgen ervoor dat ons roamingnetwerk voortdurend evolueert. Dankzij roaming heb je toegang tot één van de grootste netwerken van laadpunten in Europa met meer dan 390.000 publieke laadpunten.

Mobiflow laadpas

Algemene vragen

Kan ik laden in het buitenland met de Mobiflow-laadpas?

Ja, dankzij de Mobiflow-laadpas kan je gebruik maken van meer dan 390.000 laadpunten, verspreid over Europa. Tip: check eerst de info in onze app over het laadpunt.

Kan ik met mijn Mobiflow-laadpas laden aan snelladers?

Ja, je kan je Mobiflow-laadpas gebruiken voor zowel AC-laders als snelle DC-laders. In de Mobiflow-app vind je alle beschikbare laadpunten terug en kan je ook filteren op laadsnelheid om zo bijvoorbeeld enkel de snelladers in je buurt te tonen.

Kan ik meerdere laadpassen toevoegen aan dezelfde gebruiker?

Dat is mogelijk, maar hou er altijd rekening mee dat je je laadsessie moet starten en stoppen met dezelfde laadpas. Een extra laadpas kan je aanvragen door een mailtje te sturen naar info@mobiflow.be, maar hou rekening met een eenmalige bijkomende kost van € 10 incl. btw.

Lees alle FAQ over onze laadpas

Mobiflow app

Algemene vragen

Kan ik krediet toevoegen via de app?

Ja, dat kan via Menu > Voeg krediet toe.

 

Kan ik mijn thuislaadsessies ook opvolgen in de app?

Ja, dat kan. Al het verbruik met je laadpas zowel thuis, op kantoor als onderweg zal in het activiteitenoverzicht van de Mobiflow-app zichtbaar zijn (met uitzondering van sommige gratis laadsessies). Ga naar Activiteit > Historiek.
De thuislaadsessies staan in de Mobiflow app aangeduid met “Split billing”. Het tarief voor de terugbetaling wordt bepaald door je werkgever, meestal in navolging van de car policy van het bedrijf waarvoor je werkt.

 

Hoe meld ik mij aan in de app?

Om je aan te melden bij Mobiflow open je eerst de app. Hierna typ je je e-mailadres. Je ontvangt een mail met een verificatiecode die je invoert in de voorziene vakken. Je ziet nu een overzicht van de verschillende diensten op je gebruikersaccount. Nu kan je aan de slag.

Hoe kan ik filteren in de app, bijv. op laadsnelheid?

Wanneer je Laden selecteert in de Mobiflow app, zie je bovenaan de kaart de filters verschijnen. Door erop te klikken kan je een filter selecteren en instellen. De filters zelf kan je ook van links naar rechts vegen om er meerdere te zien.

 

Hoe start en stop ik een laadsessie via de app?

Op veel laadpunten kan je een laadsessie starten vanuit de Mobiflow app, maar nog niet allemaal.
Of het mogelijk is, kan je zien in de applicatie van Mobiflow.
• Open de Mobiflow app
• Selecteer “Laden”
• Kies je laadpunt op de kaart of uit de lijst en selecteer de gewenste aansluiting
Wanneer laden met de app mogelijk is:
• Klik op “Start laden” om de sessie te starten
• Klik een tweede maal op “Start laden” om te bevestigen
• Klik na het laden op “Beëindig sessie” om de sessie te stoppen
Wanneer laden met de app niet mogelijk is, staat de knop gegrijsd met de tekst “Start met je laadpas”

   

Hoe maak ik een Mobiflow-account aan in de app?

Je e-mailadres en telefoonnummer volstaan om een account aan te maken. Gezien je veiligheid onze prioriteit is, vragen wij om een wachtwoord in te stellen om de toegang tot je account te beveiligen.

Nadat je instemt met onze algemene voorwaarden en privacybeleid, kan je je accountprofiel instellen door je telefoonnummer, voor- en achternaam op te geven en je voorkeurtaal in te stellen.

Je kan onmiddellijk gebruikmaken van onze diensten zodra je krediet beschikbaar stelt op jouw account.

Let op! Momenteel werken wij samen met Twikey, een platform om online mandaten aan te maken en te beheren voor jouw Mobiflow-betaling. Je betaling moet worden goedgekeurd door jouw bank vooraleer je gebruik kan maken van onze diensten. Hou er rekening mee dat dit 2 werkdagen kan duren.

Hoe kan ik beschikbare laadpunten terugvinden in de Mobiflow-app?

Met de Mobiflow-app kan je verschillende mobiliteitsdiensten aankopen. Het laden van je elektrische wagen is er daar eentje van. Via het Boek & koop-menu onderaan, krijg je alle beschikbare diensten te zien. Kies je voor Laden, dan komen alle laadpunten in de buurt tevoorschijn op de kaart (indien je de app toegang tot je locatie geeft).

Ik start mijn laadsessie met mijn laadpas, mag ik mijn sessie stoppen met de app en vice versa?

Je start en stopt een laadsessie best altijd op dezelfde manier.

Moet ik altijd de Mobiflow-app installeren als ik mijn Mobiflow-laadpas wil gebruiken?

Je hoeft de Mobiflow-app niet te installeren, al is het wel de aangewezen bron van informatie om laadpunten terug te vinden, de prijs van een laadsessie vooraf te kennen en je gebruik op te volgen.

Is de Mobiflow-app gratis?

Ja. Je kan de Mobiflow-app gratis downloaden.

Bestaat er een Mobiflow-app?

Ja. Je vindt de Mobiflow-app in de Google Play Store (voor Android-smartphones) en in de iOS App Store (voor Apple-smartphones). Dankzij de Mobiflow-app kan je makkelijk laadpunten in je buurt vinden, een laadsessie starten (afhankelijk van het type laadpunt) en je verbruik opvolgen. De app kan niet gebruikt worden om je eigen laadstation te beheren.

Met de Mobiflow-app kan je, afhankelijk van je type licentie, naast het laden van je elektrische wagen, ook andere vervoersdiensten aankopen zoals bus of trein, een deelfiets gebruiken, een parkeersessie betalen enz.

Lees alle FAQ over onze app