Terug

4 April 2025

Ontdek onze uitgebreide FAQ’s en How-to’s: al je Mobiflow-vragen beantwoord!

Bij Mobiflow streven we ernaar om elektrisch rijden en slim laden zo eenvoudig mogelijk te maken. Vele van onze klanten hebben vragen over laadpassen, laadsessies, tarieven en facturatie. Daarom hebben we onze FAQ’s en How-to-pagina’s uitgebreid, zodat jij altijd snel het juiste antwoord vindt!

Waarom onze FAQ-pagina jouw eerste stop zou moeten zijn

Onze FAQ’s bieden een centrale plek waar je duidelijke en actuele antwoorden vindt op veelgestelde vragen. Of je nu wil weten hoe je je Mobiflow-laadpas activeert, een factuur downloadt of een betalingsmandaat instelt, wij hebben het antwoord op deze vragen overzichtelijk gebundeld aan de hand van stap-voor-stap how-to’s.

Wat vind je onder meer terug op onze FAQ-pagina

Onze FAQ’s bevatten uitgebreide informatie over verschillende onderwerpen, onderverdeeld in rubrieken volgens ons productportfolio.

1. Mobiflow-app en -laadpas
Ontdek hoe je de Mobiflow-app optimaal gebruikt: vind jouw favoriete laadlocatie, start en stop een laadsessie met de app, check vooraf het tarief van een laadsessie enz. Ook vind je hier alles over het aanvragen, activeren en gebruiken van de Mobiflow-laadpas.

2. My Mobiflow-platform
Hier vind je handige informatie over wat ons softwareplatform ‘My Mobiflow’ te bieden heeft. Enkele voorbeelden:

Facturatie
Wil je bijvoorbeeld weten hoe je een factuur of betaalverzoek via het Mobiflow-platform kan downloaden? Ga naar je Mobiflow-account, navigeer naar ‘Financiën’, klik op facturen of betalingsverzoeken en download eenvoudig je documenten. Dit helpt je om een overzicht te behouden van je laadkosten.

Vraag je je af wat een betaalverzoek precies is en waarom je hier geen btw op betaalt? In onze FAQ kom je te weten dat bij activatie van split-billing facturatie, de werkgever maandelijks een betaalverzoek ontvangt met alle laadsessies per werknemer gebundeld. Zodra Mobiflow deze betaling ontvangt, krijgt elke werknemer de kosten voor zijn of haar laadsessies teruggestort. Waarom geen btw? Split-billing sessies worden beschouwd als een verkoop van privé naar onderneming. Hierdoor wordt er geen btw aangerekend.

Betalingen
Een betalingsmandaat instellen voor een zorgeloze laadervaring? In onze FAQ leggen we stap voor stap uit hoe je een SEPA-mandaat instelt, zodat je laadsessies automatisch worden gefactureerd en betaald.

Split billing
Al vaak gehoord van split billing, maar nog onduidelijk wat deze facturatiemethode precies inhoudt? Onze FAQ’s over split billing gaan dieper in op dit begrip. Een beknopte video zal meteen duidelijkheid brengen. Wil je werkgever jouw thuislaadsessies bijvoorbeeld vergoeden? Split billing is de oplossing. Met deze functionaliteit worden zakelijke laadsessies en privélaadsessies gescheiden en gefactureerd aan de juiste partij. In onze How-to’s voor fleetmanagers, werknemers en particulieren en zelfstandigen lees je hoe dit eenvoudig ingesteld kan worden in het Mobiflow-platform.

Praktische tips over EV-laden
Onze FAQ-pagina biedt diverse tips om je laadsessies probleemloos te laten verlopen. Van het controleren van je laadhistorie tot het optimaliseren van laadpaalinstellingen, we zorgen ervoor dat je het meeste uit je laadsessies haalt.

Snel en eenvoudig hulp vinden

We hebben onze FAQ’s zo opgebouwd dat je makkelijk en snel je antwoord vindt. Gebruik de zoekfunctie om direct naar relevante informatie te gaan of blader door de rubrieken om meer te ontdekken over onze diensten.

Heb je toch nog een vraag?

Vind je niet meteen wat je zoekt? Geen zorgen! Ons supportteam staat altijd klaar om je verder te helpen. Maar grote kans dat je vraag al beantwoord wordt in onze FAQ’s!

🔎 Ontdek het zelf en neem een kijkje: Mobiflow FAQ

Zo zorgen we samen voor een vlotte en zorgeloze laadervaring!