Mobiflow installer

Hoe aan de slag gaan met Mobiflow-software.

 

 

Onze software probleemloos installeren

Als eerste stap zal ons support team of onze groothandelspartner je een envelop geven met daarin de volgende items:

  • een simkaart (enkel indien je een connectie wenst via simkaart, andere mogelijkheden zijn een netwerkkabel of wifi)
  • laadpas
  • een onepager met daarop de hieronder beschreven stappen, een link naar deze landingspagina en enkele belangrijke contactgegevens
Mobiflow quick start guide

De Mobiflow Quick Start Guide

Download hier onze Mobiflow quick start guide. Volg de stappen van A tot Z beschreven in de Quick start guide voor een vlotte en veilige installatie. De stappen worden ook hieronder op deze pagina beschreven (Stap 1-3).

Stap 1 – Acties vóór de installatie

Bewaar de simkaart en de laadpas voor installatie bij de klant en doorloop zorgvuldig de onepager handleiding met de verschillende beschreven stappen. Navigeer vervolgens naar deze landingspagina om de volgende acties uit te voeren:

  • Dien een aanvraag in voor toegang tot het QA-platform. Na je aanvraag ontvang je je inloggegevens per e-mail. Vraag je QA-login tijdig voor de installatie aan, aangezien dit 2-3 werkdagen in beslag kan nemen. De toegang tot dit platform is noodzakelijk om verder te gaan met de installatie. Als je deze niet hebt, kun je NIET doorgaan met de installatie en ben je geblokkeerd.
  • Vul het CSPF* in. Zorg ervoor dat je de hardware al hebt, want alleen dan kan je een indicatie geven van de installatiedatum op het CSPF. Na ontvangst van het ingevulde CSPF kennen we de installatiedatum en kunnen we het account van jouw klant instellen na installatie (stap 3). Vul dit formulier zo snel mogelijk in om onze service zo vlot mogelijk te laten verlopen.
  • Schrijf je in voor een installateursopleiding georganiseerd door Mobiflow. Een opleiding kan helpen om alles nog duidelijker te maken.

* Dankzij het CSPF (Charging Services Planning Form) kennen we de installatiedatum en kunnen we jouw klant een CSOF (Charging Services Order Form) sturen om het Mobiflow-account voor deze klant in te stellen. Dit laatste houdt in: het opzetten van het account, de registratie van de laadpaal en eventueel de activatie van split billing.

Stap 2 – Acties tijdens de installatie

Nu je de hardware en software hebt (simkaart, laadpas, inloggegevens QA-platform) ben je klaar om naar je klant te gaan voor de installatie en de onderstaande stappen te volgen:

  • Plaats de simkaart in het laadstation of maak verbinding via LAN-kabel of wifi.
  • Stel de OCPP-parameters in (hardwarehandleidingen)
  • Gebruik de juiste OCPP-url (OCPP set-up Mobiflow)
  • Log in op het QA-platform en volg de stappen in deze handleiding
  • Activeer de simkaart
  • Klik op ‘Bevestigen’ om het laadstation online zichtbaar te maken
  • Geef de laadpas aan de klant
  • Voltooi de installatie

Stap 3 – Acties na de installatie

Jouw werk als installateur zit erop. Het enige wat de klant nu nog hoeft te doen, is het CSOF invullen met de gegevens van het laadstation en de laadpas. Daarna koppelt ons supportteam de laadpas aan de bijbehorende klantcontracten en voegt het laadstation toe aan het platform. Ons team informeert de klant dat zijn account is aangemaakt.

Contactgegevens helpdesk Mobiflow

Thumbnail QA platform