Elektrische laadoplossingen voor detailhandel, werkgevers & zelfstandigen

Met de explosie van innovatie in de e-mobiliteitsindustrie merken steeds meer bedrijven het groeiende aantal EV-bestuurders op de weg.

Voldoen aan de toenemende vraag naar laadstations

Door aan de toenemende vraag naar laadstations te voldoen, bied je je klanten, werknemers en zakelijke gasten een waardevolle dienst – een plek om hun auto op te laden. Het versnellen van investeringen in elektrificatie gaat echter gepaard met uitdagingen, zoals de behoefte aan software om de laadinfrastructuur te beheren, te bewaken en te upgraden:

  • Trek klanten aan die rekening houden met de beschikbaarheid van laadpunten bij de keuze van hun supermarkt, winkelcentrum, hotel enz.
  • Verhoog klantloyaliteit.
  • Geef je personeel en zakelijke gasten de mogelijkheid om makkelijk heen en weer te reizen.
  • Verhoog de tevredenheid op de werkplek door jouw personeel de mogelijkheid tot laden aan te bieden tijdens het werk.
  • Vergoed de thuislaadsessies van jouw medewerkers met een elektrische bedrijfswagen (split billing).
  • Raadpleeg een overzicht van de laadsessies van jouw medewerkers.
  • Vergoed als particulier jouw thuislaadsessies als zelfstandige (split billing).
  • Bouw mee aan een groen imago en promoot duurzaam rijden.

Ons aanbod

Mobiflow is dé oplossing als je je laadpunten wilt beheren en verbinden met de wereld van EV-bestuurders:

Detailhandel, Werkgevers & Zelfstandigen

  • CLOUDBASED PLATFORM
  • VOLLEDIG UITGERUST BEHEERSYSTEEM
  • HARDWARECOMPATIBEL EN ROAMING
  • FACTURATIE- EN BETALINGSOPLOSSINGEN
Woman charging

Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We helpen je zo snel mogelijk voort.

Mobiflow voldoet aan jouw behoeften op het gebied van EV-laden en biedt jouw klanten en werknemers een vlotte laadervaring.

Laadpaalbeheer

Platformbeheer

Wat wordt bedoeld met een publiek laadtarief, waaruit is het samengesteld en hoe wijzig ik het op het platform?

Een publiek laadtarief verwijst naar de kosten die in rekening worden gebracht voor het opladen van elektrische voertuigen (EV’s) bij openbare laadstations. Het tarief is samengesteld uit verschillende elementen die de kosten van het gebruik van het laadstation dekken en kan variëren afhankelijk van de locatie, het laadstation en het bedrijfsmodel van de laadinfrastructuurbeheerder. Hier zijn enkele van de belangrijkste componenten die kunnen bijdragen aan een publiek laadtarief:

1. Energiekosten: Dit is de prijs voor de elektriciteit die wordt gebruikt om het voertuig op te laden. Het kan worden berekend op basis van de hoeveelheid verbruikte kilowattuur (kWh) of op basis van de tijd die wordt doorgebracht aan het laadstation.
2. Servicekosten: Sommige laadstations kunnen extra servicekosten in rekening brengen, zoals administratieve kosten, onderhoudskosten of kosten voor klantenondersteuning. Deze kosten worden toegevoegd aan het basistarief voor het gebruik van het laadstation.
3. Tijdgebaseerde tarieven: Sommige laadstations hanteren tarieven op basis van de tijd die wordt doorgebracht aan het laadstation. Dit kan een vast bedrag per uur zijn of een tarief dat varieert afhankelijk van de laadsnelheid of het tijdstip van de dag.
4. Tarieven op basis van laadsnelheid: Sommige laadstations rekenen tarieven op basis van de snelheid waarmee het voertuig wordt opgeladen. Bijvoorbeeld een hoger tarief voor snelladen en een lager tarief voor langzamer laden.

Het is belangrijk op te merken dat de specifieke samenstelling van het publieke laadtarief en dus ook de prijs van een publieke laadsessie kan variëren per laadstationuitbater die de basisprijs voor een laadsessie bepaalt. Verschillende uitbaters kunnen verschillende tarieven hanteren op basis van hun bedrijfsmodellen en kostenstructuur. Het is raadzaam om de tariefstructuur van een specifiek laadstation vooraf te controleren in onze Mobiflow-app voordat je begint met laden. De prijs die zichtbaar is in de app, is ook de werkelijke prijs die je zal betalen.

Het publieke laadtarief van je publieke laadpunten kan je wijzigingen op het Mobiflow-platform. Volg bijgevoegd stappenplan indien je jouw publieke laadtarief samengesteld uit een startprijs, prijs per KwH en een prijs per uur, wenst te wijzig

Hoe log ik in op mijn My Mobiflow, het online platform van Mobiflow?

Om in te loggen op het online platform, ga je naar de homepage van de Mobiflow website. Daar vind je in de rechterbovenhoek de tab ‘My Mobiflow’. Klik hierop, geef je gebruikersnaam en wachtwoord in en ga van start.

 

Hoe maak ik een Mobiflow-account aan op het platform?

Heel eenvoudig. Gelieve bijgevoegd stappenplan te volgen om de accountcreatie vlot te laten verlopen.

Mijn factuur vermeldt de verkeerde gegevens. Hoe vraag ik correctie aan?

Stuur een mailtje naar info@mobiflow.be en we helpen jou verder.

Wat is de betalingstermijn van mijn factuur?

De betalingstermijn van je factuur bedraagt 14 kalenderdagen. De dienstverleners die via Mobiflow beschikbaar zijn, hebben steeds heel korte betaaltermijnen en daar moeten we in onze betalingstermijn ook rekening mee houden.

Wanneer krijg ik mijn factuur en kan ik een PO-nummer aan de factuur toevoegen?

Je ontvangt een maandelijkse factuur via e-mail, telkens bij de start van een nieuwe maand of op de 15de van de maand afhankelijk van de startdatum van je contract. Een PO-nummer kan toegevoegd worden via Administratie > Voorkeuren.

 

Wat betekent “white list” en hoe voeg ik laadpassen toe aan de white list?

Een ‘whitelist’ van laadpassen verwijst naar een geautoriseerde lijst van laadpassen die zijn toegestaan om (gratis) gebruik te maken van een specifiek laadsysteem of laadinfrastructuur. Het principe van een whitelist is gebaseerd op het idee dat alleen de laadpassen die op de lijst staan, toegang krijgen tot het laden van elektrische voertuigen op een bepaalde locatie.
Door het opstellen van een whitelist kunnen beheerders van laadsystemen of laadpunten de toegang tot het laden beperken tot specifieke laadpassen. Dit kan handig zijn in situaties waarbij een bepaalde laadinfrastructuur is bedoeld voor specifieke gebruikers, zoals bijvoorbeeld werknemers van een bedrijf, abonnementhouders, of leden van een specifiek netwerk.
Met een whitelist kunnen onbevoegde gebruikers of laadpassen worden geweerd, wat helpt bij het voorkomen van misbruik of ongeautoriseerd gebruik van laadinfrastructuur. Het biedt een extra beveiliging en zorgt ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot het laden van elektrische voertuigen op een bepaalde locatie.
Het beheren van een whitelist gebeurt op het My Mobiflow-platform handmatig, waarbij laadpassen handmatig worden toegevoegd of verwijderd van de lijst. Zie bijgevoegde handleiding.

Split billing

Hoe verloopt de terugbetaling van thuislaadsessies na activatie van split billing facturatie?

Zie bijgevoegd document.

Hoe wijzig ik het split billing vergoedingstarief?

Zie bijgevoegd document.

Hoe activeer ik split billing facturatie?

Bijgevoegd vind je verschillende manuals voor de set-up van split billing facturatie:

Wat is split billing?

Zie bijgevoegd document (Split billing in een notendop) voor meer informatie. Hoe split billing concreet werkt wordt uitgelegd in deze infovideo.

Hoe activeer ik een split billing contract?

Zie bijgevoegd document.

Hoe maak ik een split billing terugbetalingspolicy aan?

Zie bijgevoegd document.

Lees alle FAQ voor detailhandel, werkgevers & zelfstandigen